Followers

Tuesday 23 October 2018

BBM3410 Kisah Maggi Telur Dan Jiran Tetangga

Haiiiiii pembaca sekalian yang cantik cantikk tu

Harini sis nak cerita sikit pasal jiran yang selang dua bilik je dari bilik sis merangkap kawan sis. Al kisahnya kawan sis ni bilik dia memang selalu sangat la tak dapat line wifi hotspot UPM ni. Kadang-kadang bila sis lalu depan bilik dia nak pegi bilik air, sis selalu dikejutkan dengan penampakkan dia serta seorang lagi rakan sebiliknya yang selalu duduk mencangkung di hadapan pintu biliknya sambil mengangkat tinggi telefon semata-mata ingin mencari wifi. Kejadian ini juga pernah terjadi pada waktu malam sehingga mengejutkan sis yang semangat tak berapa nak kuat ni..Fuhhh..Tanjat. 

Oleh hal yang demikian, memandangkan bilik sis ni merupakan salah satu bilik yang memang kekuatan wifi adalah sangat kuat sehingga mampu memuat turun sehingga satu drama korea, makanya dia selalu menjadi pengunjung atau dengan kata lain tetamu setia sis. Cerita utama yang sis ingin berkongsi pada hari ini adalah kunjungan dia pada kali ini ke bilik sis. Tersebut la kisah, malam ni sis rasa sangat lapar memandangkan kali terakhir sis makan nasi berlaukkan kuah sup ayam, sedikit sotong masak sambal serta ayam goreng adalah pada pukul 10 pagi tadi. Makcik kafe tu bagi sis nasi sama portion dengan kawan sis yang mintak nasi separuh..hmm...      
                                                 
Memandangkan sis makan sikit je pagi tadi sis pom buat keputusan nak masak maggi pada malam yang indah ini. Sis pom masak la dua bungkus maggi ditambah dengan dua biji telur. Sedang sis khusyuk duk kacau-kacau maggi ni, tiba-tiba kawan sis datang ambil alih tempat sis untuk kacau maggi tu..Sis biarkan je la sehinggalah sis perasan kawan sis ni kacau maggi tu dengan penuh berhati-hati..Rupa-rupanya dia taknak telur separuh masak dalam maggi tu pecah..


                                                           Maggi Telur Separuh Masak

Sebab geram sangat tengok dia jaga telur dengan  baik, sis pom ambik garfu untuk menghancurkan kecantikkan telur itu..Tapi rupanya perbuatan sis itu dapat dihidu oleh dia. Tanpa belas kasihan dia marah sis..Hilang segala kelembutan dia pada masa itu hanya kerana sebijik telur separuh masak..hmmm. Telur itu selamat dimasak dengan cantik tanpa berjaya diusik pom oleh sis..Sebab sebijik telur kawan sis yang lembut tu tetiberr jadi garang seperti tertelan ibu singa..Tapi takpe. Percubaan sis untuk menghancurkan telur dia kalini mungkin gagal. Percubaan lain masih ade..heheheh.

2 comments: